7 tipů pro lepší pocit ze sebe sama

7 tipů pro lepší pocit ze sebe sama

1. Staňte se sebevědomými

Nestane se to přes noc, ale malými krůčky si můžete budovat sebevědomí, které vás udělá spokojenějšími. A nebavím se jen o krásné postavě.  Prvním krokem již zmíněného pyramidového systému je uvědomění si, kdo ve skutečnosti jste. Musíte být připraveni vidět vaše dobré, špatné, ošklivé i výjimečné stránky. Najděte vaše silné i slabé vlastnosti a napište je na seznam. Nesuďte se, jen sesbírejte potřebné informace.

2. Akceptujte své slabosti

Akceptujte všechny své vlastnosti, i ty špatné. Dalším krokem je totiž sebeakceptace. Pro některé bude těžší vyrovnat se se svými slabostmi, jiní pocítí výzvu akceptovat své silné stránky. Budete se však cítit lépe bez ohledu na to, co si o vás myslí ostatní.

3. Trénujte sebelásku

Přestaňte být na sebe takoví tvrdí. Každý může dělat chyby. Namísto toho, že se budete stále trestat, zkuste si z některých svých aktivit udělat legraci. Pokud se budete vnímat s nadhledem, budete se i lépe cítit. Trénujte sebelásku, buďte k sobě milí. Udělejte pro sebe něco pěkné a pokud i uděláte chybu, přesvědčte se o tom, že je to v pořádku. Umožněte ostatním, aby vás měli rádi.

4. Pracujte na sobě

Není jednoduché podívat se hluboko do vašich nejistot. Vyrovnat se s těmito problematickými pocity a myšlenkami však přinese pocit úlevy. Zeptejte se sami sebe, co musíte udělat nebo změnit, abyste začali respektovat.

5. Zeptejte se přátel na názor

Pokud máte potíže s určením, co je na vás skvělé a jedinečné, zkuste poprosit o pomoc milujících a podporujících přátel. Jejich názor vám pomůže odhalit vaše dobré vlastnosti a nastartovat vaše sebevědomí. Nestyďte se zeptat, skuteční přátelé vás mají rádi takové, jací jste.

6. Podívejte se na své myšlenky z druhé strany

Představte si, že váš přítel o vás mluví všechny ty negativní věci, které si sami o sobě myslíte. Jak byste se cítili? Požádali byste ho, aby přestal, nebo byste s ním souhlasili? Zkuste se podívat na své myšlenky z opačné strany a přestaňte se jimi zabývat pouze ve své hlavě. Zeptejte se sami sebe, co musíte změnit, abyste se stali člověkem cítícím se dobře ve vlastní kůži.

7. Neřiďte se médii a vytvořte si vlastní pravidla

Někdy není jednoduché nenechat se ovlivnit časopisy či filmy, které nám diktují, jak vypadá „perfektní lidské tělo„. Naučte se mít rádi své tělo, protože jste krásní právě takoví, jací jste. Kultura a média nám neustále říkají, jak bychom měli vypadat, jednat či se cítit. To způsobuje pocit diskomfortu se samým sebou a maže naši skutečnou identitu. Často mají lidé dokonce pocit, že v současné společnosti nemají místo.