Hubnutí

5 věcí, které mi pomohou zhubnout

1) Změňte složení stravy

Jezte jídlo s nízkým obsahem tuků (tuky ze stravy nevynechávat úplně), komplexními sacharidy a vysokým obsahem vlákniny ve stravě. To vám pomůže zhubnout.

2) Jezte často, alespoň 5 x denně

Zajistíte si rovnoměrný přísun energie a živin a budete mít menší pocit hladu. Při cukrovce se sníží riziko okamžité relativně vysoké potřeby inzulínu, tak jak je tomu pokud jíte nebo dvakrát nebo třikrát denně.

TIP: podívejte se na porovnání nejlepších diet

3) Pravidelně si kontrolujte své míry a hmotnost

Zaznamenávejte si jejich hodnoty. Važte se v pravidelných intervalech a ve stejnou denní dobu, pokud možno nalačno. Měřte si obvod pasu, stehen a paží. Pokud začnete cvičit zvýší se Vám objem svalové hmoty, která je těžší než tuk.

Váha může tehdy mírně stoupnout, případně se na nějakou dobu zastavit. Důležité je aby se zmenšily hodnoty obvodů. Zejména obvod pasu protože tuk, který se ukládá na břiše je pro Vás vážným zdravotním rizikem.

4) Dodržujte pitný režim

Denně byste měli přijmout 2 až 4 dcl tekutin na 10 kg tělesné hmotnosti (nejlépe čisté vody). Děti potřebují cca 1 – 2 litry tekutin denně, dospělý člověk 1,5 – 2,5 litru. O dostatku tekutin Vám hodně řekne množství a barva moči. Důsledně sledujte i frekvenci močení.

5) Chce to parťáka

Diskutujte v tématické skupině ve fóru, nebo s kámoškou. Můžete si vzájemně vyměňovat zkušenosti se snižováním hmotnosti. Buďte v kontaktu s přáteli, který řeší podobné problémy. Pomohou, poradí a podrží Vás když to budete potřebovat.